2700 دوز واکسن به پاکبانان استان اختصاص یافت

به گزارش تور کیش، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تخصیص دو هزار و 700 دوز واکسن برای تزریق به هزار و 350 نفر از پاکبانان استان مازندران اطلاع داد.

2700 دوز واکسن به پاکبانان استان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگاران مازندران قاسم اویس در تبادل نظر با خبرنگاران درباره آخرین شرایط تزریق واکسن کرونا به کادر درمانی استان مازندران، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی 23 هزار دوز واکسن روسی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار می گیرد که برای تزریق کادر بهداشتی درمانی اختصاص پیدا می نماید.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه سرعت دریافت واکسن در کشور بیشتر شده است، اضافه کرد: کل واکسنی که تا به امروز دریافت کردیم برای 17 هزار نفر بوده ولی در حال حاضر 23 هزار واکسن هم قرار است از روزهای آینده در استان تزریق گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد، افرادی خارج از پروتکل های تعریف شده واکسن دریافت نموده باشند، گفت: تزریق واکسن براساس اسنادی که به ما اعلام شده توزیع شده است و در استان مازندران فقط افراد حائز شرایط واکسن دریافت کردند.

اویس خاطر نشان کرد: تا به امروز به بخشی از کادر درمان، جانبازان آسایشگاهی، سالمندانی آسایشگاهی و پاکبان ها واکسن تزریق شده است و این فرایند تا مرحله تکمیل ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تا به امروز به هیچ فردی خارج از سندی که دریافت کردیم واکسن تزریق نشده است.

اویس سرپرست معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این سوال که بعضی از پزشکان براساس سند تعریف شده در لیست تزریق کرونا قرار نداشتند اما ظاهراً واکسن دریافت نموده و حتی شنیده شده است که خانواده بعضی از اعضای کادر درمان واکسن دریافت نموده اند، گفت: مسائلی که مطرح می گردد صرفاً یک ادعا است از طرفی دیگر معاونت بهداشتی دانشگاه لیست افراد واجد شرایط واکسن را از مسؤولان بیمارستان ها دریافت می نماید و به ما اعلام می گردد که در بخش های تعریف شده وزارت بهداشت فعال هستند و حائز شرایط دریافت واکسن هستند.

وی ادامه داد: بعضی از افراد انتظار دارند در شرایط حاضر به دلیل اینکه در مراکز درمانی فعال هستند واکسن دریافت نمایند و امکان دارد برای خودشان اولویت تعریف نمایند در حالی که اولویت دریافت واکسن بر اساس فرایند معین شده وزارت بهداشت است.

اویس درباره اتفاقاتی که در بعضی از استان های کشور به ویژه در حوزه واکسن پاکبان ها، گفت: مواردی از این دست در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران نداشتیم.

وی در ارتباط با نحوه دریافت لیست واکسن افراد واجد شرایط در بخش پاکبان های استان، بیان نمود: به استانداری اعلام کردیم که لیست پاکبان های واجد شرایط را برای تزریق واکسن در اختیار ما قرار دهد و تا به امروز در این بخش موارد تزریق واکسن به افراد غیر را نداشتیم.

اویس در پاسخ به این سوال که اگر مواردی وجود داشته باشد که افراد خارج از مجوزهای مشخص شده واکسن دریافت نموده باشند، دانشگاه چه اقدامی انجام می دهد، اضافه کرد: قاعده اش این است که به دستگاه های نظارتی و اجرایی به عنوان تخلف معرفی شوند، مسؤولیت تنظیم لیست افرادی هستند که تهیه می نمایند چون کادر تزریق نماینده واکسن فقط به افرادی که در این لیست هستند واکسن تزریق می نمایند و معینات افراد در سامانه ما ثبت شده که با کد ملی شناسایی شده هستند.

وی در ارتباط با شرایط تزریق واکسن کرونا پاکبان های استان، گفت: تعداد 2 هزار 700 دوز برای تزریق به هزار و 350 نفر به این گروه اختصاص یافته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1605

به "2700 دوز واکسن به پاکبانان استان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2700 دوز واکسن به پاکبانان استان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید