استقلال یک چارچوب شناس داشت قهرمان می شد ، جذب یک سانتر فوروارد از نان شب هم واجب تر است

به گزارش تور کیش، بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد شرایطی که این در 6-7 ماه گذاشته دیده شد، در تاریخ سابقه نداشته است.

استقلال یک چارچوب شناس داشت قهرمان می شد ، جذب یک سانتر فوروارد از نان شب هم واجب تر است

این پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین شرایط این تیم در ماه های گذشته و به خصوص در فصل نقل و انتقلات، گفت: در این 6-7 ماه اتفاقاتی افتاده که در تاریخ این باشگاه ندیده ام. بازیکنان هیچ پولی نگرفتند. الان فصل نقل و انتقلات است، ولی مناسب عمل نشده است. سه روز پیش با علی خطیر صحبت کردم که گفت 2-3 بازیکن خارجی جذب خواهیم کرد و امیدوار شدم. خطیر زبازیکنان خارجی مانند پاتوسی و تیام را آورد. حتی استراماچونی هم او آورد. البته تیام را می گفتند، شخص دیگری آورده است، اما می دانم پشت صحنه خطیر بود. یعنی بلد است بازیکن خارجی بیاورد.

وی اضافه نمود: با این حال نمی دانم الان بازیکن خارجی خوب وجود دارد که با این قیمت ها به استقلال بیاید یا خیر. بعد از داستان های عربستان که با پول های هنگفت بازیکنان خارجی را جذب می نماید، همه بازیکنان به سمت این کشور کج می شوند و یک میزان کار سخت شده است. ولی خطیر خیلی مطمئن می گفت، بازیکن خارجی می آورم. با این حال با بررسی اجمالی که روی استقلال دارم باید خط به خط جلو رفت.

فریبا اضافه نمود: در دروازه ما یک گلر خوب (حسینی) داشتیم. یک گلر خوب هم به نام خالدآبادی جذب کردیم که به اعتقاد من دروازه بان خیلی خوبی است و آینده روشنی دارد. در خط دفاعی سیلوا جدا شده، اما تکلیف عارف غلامی به صورت صددرصد تعیین نیست. در عوض دو دفاع خوب گرفتیم. آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی جذب شدند. در پست دفاع چپ 2 بازیکن داریم. در دفاع راست هم 2 بازیکن داریم. از حردانی که پارسال کمتر به بازی گرفته شد، در پست دفاع راست بازی کند و یامگا به یک خط جلوتر برود تا در نقش وینگر بازی کند. در وینگر راست و وینگر چپ می تواند بازی کند. خودم ترجیح می دهم وینگر راست بازی کند.

این پیشکسوت استقلال در ادامه بررسی خط به خط این تیم برای فصل پیش رو تاکید نمود: در خط هافبک همه را داریم. زبیر نیک نفس، روزبه چشمی، مهدی پور، مهری و آرش رضاوند هستند. جایی که مشکل داریم، وینگر چپ، راست و مهاجم است. حالا یک سمت وینگرها را با یامگا پر می کنیم. مهرداد محمدی آماده است و باید زمان بگذرد تا ببینم چه کار می نماید. بازیکن سرعتی است، ولی خیلی از بازیکنان بزرگ بودند که در استقلال پیروز نبودند. خیلی ها آمدند که پیروز بودند. حالا زمان نشان می دهد مهرداد محمدی چگونه عمل می نماید.

او اضافه نمود: در خط حمله ارسلان، محمدی و پیمان بابایی را داریم، اما یک سانتر فوروارد درجه یک می خواهیم. به جای اینکه 2-3 بازیکن میانه بگیرند، یک پول خوب بدهند و یک سانتر فوروارد خوب بیاورند. در کنارش بازیکنان جوان خوب مانند آریا برزگر و خاقانی هم هستند. خاقانی می تواند در پست وینگر بازی کند. اگر یک مهاجم خوب و یک وینگر خوب جذب شوند، می توان گفت تیم خوبی بسته شده است. به شرط اینکه بستر خوبی هم فراهم گردد. گرفتاری ما این است که بازیکنان مان پول نگرفتند. خطیر هم مصاحبه نموده طی 3-4 روز آینده پرداختی ها آغاز می گردد. در کنار آن برای جذب بازیکنان نو هم پول احتیاج است تا حداقل 30-40 درصد پول شان را در ابتدا قرارداد باید پرداخت کنیم. یک پول درشت ضروری است به باشگاه تزریق گردد اسپانسر هم که گویا پولی نداده است. باید با گفتمان حل نمایند و از آنها پول را بگیرند. در این صورت خیلی از مسائل حل می گردد.

فریبا اضافه نمود: استقلال جابجایی را از دست داد و در کنارش دوران آماده سازی هم از دست دادیم. اردو هم نداشتیم. حتی اردو داخلی هم نداشتیم. در حالی که می توانستیم در کردان اردو بزنیم. قبل هم چنین اردویی زمان مظلومی داشتیم. پیش فصل را از دست دادیم. مربیان بدنساز نیامدند. البته شنیده ام نکونام برنامه های بدنسازی را از مربی ای که قرار است بیاید گرفته و انجام می دهد. این خوب است. به هرحال سال ها است با او کار می نماید. 7-8 روز تا آغاز لیگ به جای مانده است. باید خیلی مراقب بود. بازی های اول سخت است. بازی اول باید در آبادان بازی کنیم. بعد یا ملوان که مربی کاربلدی دارد، بازی داریم و هفته سوم با سپاهان. در هفته پنجم هم که دربی را داریم. قرعه کاملا سخت است. امیدوار بودیم اول فصل را پرقدرت آغاز کنیم. حالا خارجی ها جذب شوند، خیلی شرایط مان بد نیست. جذب سانتر فوروارد از نان شب هم واجب تر است. اگر پارسال یک چارچوب شناس داشتیم، صددرصد قهرمان می شدیم. با احترامی که به همه مهاجمان فصل قبل دارم از جمله ارسلان مطهری، اما 4 مهاجم داشتیم که روی هم رفته 5 تا گل زدند ولی سال جاری مطمئنا هم مطهری هم بابایی در کنار یک مهاجم نو خوب کار خواهند کرد.

این پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به حضور جواد نکونام در راس کادرفنی این تیم گفت: جواد کار را بلد است. قهرمان حذفی و سوپر جام شده و در لیگ قهرمانان آسیا مربیگری نموده است در کشور اسپانیا سال ها بازی نموده و نباید خیلی ناامید باشیم. درست است طرفداران نگرانند و یک جنگ نابرابر را شاهد هستیم چراکه سه تیم سپاهان، تراکتور و پرسپولیس در برترین شرایط هستند. سپاهان به میزان دو تا تیم یارگیری نموده و تراکتور هم همین شرایط را دارد. پرسپولیس هم ضمن حفظ شاکله تیمش چند بازیکن نو هم گرفته، ولی فوتبال است و جذابیتش به این است که هیچ چیز در ان قابل پیش بینی نیست. پارسال هیچ کس فکر نمی کرد سپاهان قهرمان نگردد، اما بازی با ملوان در حالی که باید 6-7 گل می زد بازی یک بریک شد و همان بازی پرسپولیس را قهرمان کرد. در جهان هم فوتبال همین طور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 2233

به "استقلال یک چارچوب شناس داشت قهرمان می شد ، جذب یک سانتر فوروارد از نان شب هم واجب تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال یک چارچوب شناس داشت قهرمان می شد ، جذب یک سانتر فوروارد از نان شب هم واجب تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید