بسته پیشنهادی حمایت از کسب و کار ها امروز به ستاد مقابله با کرونا ارائه می گردد

به گزارش تور کیش، معاون وزیر کشور گفت: امروز بسته پیشنهادی خود را برای حمایت از کسب و کار هایی که در اجرای طرح محدودیت ها با مشکلاتی روبرو می شوند را به ستاد ملی ارائه خواهیم کرد.

بسته پیشنهادی حمایت از کسب و کار ها امروز به ستاد مقابله با کرونا ارائه می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور در نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح اقداماتی که در طرح محدودیت های هفته آینده باید اجرا گردد، گفت: در این طرح کسانی که در شهر قرمز یا شهر نارنجی حضور دارند حق ورود به هیچ شهر دیگری در کشور را ندارند و اگر سکنه هر شهری که شرایط نارنجی دارد وارد شهر دیگری از کشور گردد مبلغ 500 هزار تومان و اگر شرایط شهر قرمز باشد یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.

وی گفت: در مورد موارد اضطراری اعلام شده که ستادهای استانی و شهرستانی با همکاری نیروی انتظامی و هدایت و رانندگی موارد ضروری را تعیین نمایند، کارمندان خیلی از سازمانها، نهادها و کارگاه های تولیدی هستند که محل کارشان در شهر دیگری قرار گرفته است و در این مورد اختیار به خود استان و شهرستان ها داده شده که بر اساس تجربیات که وجود دارد تصمیم گیری نمایند.

ذوالفقاری توضیح داد: در زمان اجرای طرح، پروتکل های بهداشتی که از قبل وزارت بهداشت اعلام نموده همه الزامی است و با اجرای محدودیت ها این پروتکل ها پابرجا خواهد بود.

وی اضافه نمود: می دانیم که فشار در رابطه با محدودیت ها بالاست، اما باید توجه کنیم که وقتی ناقص اعمال محدودیت می گردد هم به نوعی محدودیت شامل مردم شده و هم نتیجه دلخواه کسب نمی گردد برای همین همه باید پای کار بیایند.

معاون وزیر کشور گفت: امروز بسته پیشنهادی خود را برای حمایت از کسب و کارهایی که در اجرای طرح محدودیت ها با مشکلاتی روبرو می شوند را به ستاد ملی ارائه خواهیم کرد.

ذوالفقاری در ادامه خطاب به مسئولان استان ها و شهرستان ها و مردم گفت: ما اگر با همدیگر کوشش کنیم شرایط شهرمان بهبود پیدا کند این باعث برطرف محدودیت ها خواهد شد. اگر مسئولین و مردم شهری پای کار بیایند و با هم کوشش نمایند زودتر می توانند شرایط شهر خود را از شرایط قرمز، زرد، و نارنجی خارج نمایندو انشالله همه کوشش نمایند تا از مشکلاتی که در محدودیت ها وجود دارد نجات پیدا کنیم.

وی ادامه داد: این طرح باید با جدیت، پیگیری و نظارت و همراه کردن حداکثری مردم و درعین حال به صورت قاطع اجرا گردد. آمار مرگ و میرها خیلی بالاست و باید این مسئله را جدی بگیریم و محکم اجرا کنیم. ما باید 50 -60 درصد وقت خود را روی مسئله کرونا بگذاریم و خیلی میدانی و جدی کار را دنبال کنیم و امیدواریم با همراهی مردم در یک بازه زمانی 15 روز تا یک ماه شاهد کاهش مرگ و میر و بهبود شرایط باشیم.

ذوالفقاری یاداور شد: روزانه حدود 500 نفر از هموطنان ما جان خود را از دست می دهند، خیلی ها را رعایت می نمایند و شاید بعضی ها هم احساسی نسبت به این ماجرا ندارند، امیدواریم مردم کشور همراهی نمایند. اگر بحث اقدامات سلبی و جریمه هم در نظر گرفته شده به خاطر آن تعدادی است که ممکن است را رعایت ننمایند.

معاون وزیر کشور گفت: جدیداً وظایف سازمانی دستگاههای مرتبط تعیین شده و امیدواریم این وظایف از سوی مسئولان از دستگاه ها مطالبه گردد.

وی گفت: هر دوشنبه که وزارت بهداشت شرایط شهرها را گفت باید اقدامات مورد احتیاج در این شهرها بر اساس آنچه اعلام شده انجام گردد و دیگر احتیاج به ابلاغ از مرکز نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1289

به "بسته پیشنهادی حمایت از کسب و کار ها امروز به ستاد مقابله با کرونا ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته پیشنهادی حمایت از کسب و کار ها امروز به ستاد مقابله با کرونا ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید