خبرنگاران بنز قاچاق در یزد توقیف و متهم بیش از هفت میلیارد ریال جریمه محکوم شد

به گزارش تور کیش، یزد- خبرنگاران- مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل مسیرهای حوزه استحفاظی به یک دستگاه مرسدس بنز با پلاک مخدوش مشکوک شدند که بعد از تشکیل پرونده و رسیدگی موضوع ، علاوه بر توقیف خودرو متهم به هفت میلیارد و 700 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

خبرنگاران بنز قاچاق در یزد توقیف و متهم بیش از هفت میلیارد ریال جریمه محکوم شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، علی اکبر مختاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بدون اشاره به ارزش ریالی این خودرو افزود: ماموران پس از بررسی موضوع متوجه شدند که این خودرو فاقد شماره بدنه است و آن را به ظن قاچاق توقیف و گزارش را به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه پرونده متهم در شعبه و احراز تخلف بررسی شد و به موجب حکم قطعی در شعبه تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی وی محکوم شناخته شد و ادامه داد: همچنین پرونده 96 دستگاه ماینر قاچاق که به همت ماموران نیروی انتظامی استان از 2 نفر کشف شده بود، به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ابرکوه ارسال شد .

مختاری با اشاره به اینکه پرونده در شعبه و احراز تخلف بررسی شد و به موجب حکم قطعی در شعبه تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی متهمان محکوم شناخته شدند، بیان نمود: آنها به دلیل مباشرت در قاچاق کالای گمرکی و عرضه و فروش دستگاه های مستعمل استخراج ارز دیجیتال (ماینر) و نداشتن هیچ گونه مجوزی به پرداخت 2 میلیارد و 894 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند .

این مسوول همچنین به حمل 32 هزار لیتر نفت گاز قاچاق از سوی فردی خبر داد و گفت: متهم به دلیل مباشرت در قاچاق فرآورده های نفتی و نداشتن مجوز برای فعالیت، متهم علاوه بر ضبط سوخت به پرداخت پنج میلیارد و 271 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

قاچاق کالا در هر اقتصادی سبب مختل شدن شاخص های رقابت، شفافیت، کیفیت، سلامت و بهداشت محصول و افت اثربخشی سیاست گذاری ها و فقر کارآمدی مدیریت بازار می شود و فرایندی تمام برای اقتصاد سالم است.

یزد موقعیت ویژه ای در اتصال استان های جنوبی و شرقی ایران به مرکز، شمال و غرب کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در راستا کریدور شمال - جنوب، بعضا راه های آن برای انتقال کالای قاچاق مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین از جاده های یزد تردد می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1315

به "خبرنگاران بنز قاچاق در یزد توقیف و متهم بیش از هفت میلیارد ریال جریمه محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بنز قاچاق در یزد توقیف و متهم بیش از هفت میلیارد ریال جریمه محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید