شاید دولت در برخی تصمیم های کرونایی تجدیدنظر کند

به گزارش تور کیش، سخنگوی دولت با اشاره به اینکه مدیریت کرونا به معنای مهار آن نیست و رفتار بهداشتی را نباید کاهش دهیم زیرا دچار مشکل می شویم، گفت: البته دولت ممکن است در برخی تصمیمات تجدید نظر کند.

شاید دولت در برخی تصمیم های کرونایی تجدیدنظر کند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، علی ربیعی در نشست خبری درباره شرایط تعطیلی ها کرونایی اظهار کرد: در صورت تداوم تعطیلی ها امکان ریزش های شغلی وجود داشت و با تعطیلی دراز مدت، امکان برگشت به بازار کار از دست می رفت و با سختی زیادی رو به رو می شدیم و شاغلان به سمت بیکاری می رفتند و نگرانی ها بیشتر می شد.

وی گفت: در اولین گام تلاش مان بازگشایی مشاغل کم ریسک بود و این تصمیم درستی بود، چون افراد بیکار رو به افزایش می رفت. مقرر شد تمام کارخانه های تولیدی با پروتکل بهداشتی کار خود را ادامه بدهند. از ورود افراد بیمار به کارخانه ها با غربالگری جلوگیری می شود. دولت هم نگران کارگران غیر رسمی است. فکر می کنیم بخشی از کارگران غیر رسمی در بازگشایی مرحله اول به کار باز خواهند شد با ایجاد طرح فاصله گذاری هوشمند این ها به کار خود باز می گردند و وزرات کار مسئول شده است تا این دسته از افراد را شناسایی کند و در چتر حمایت دولت قرار دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: سه میلیون نفر در مرحله اول افرادی بودند که در بانکها سابقه بیمه ای نداشتند و با مساعدت دولت و نهادهای عمومی مثل بنیاد مستضعفان، پیک موتوری ها و دست فروش ها شناسایی شدند و بسته های حمایتی برای آن ها صورت گرفت. فکر می کنیم برگشتن به مشاغل از دست رفته با طرح فاصله گذاری هوشمند ایجاد می شود.

وی شرح داد: جهش در مشاغل فناورانه و مشاغل اینترنتی را وزارت ارتباطات پیگیری کرده و خریدهای با واسطه، جای خرید های مستقیم را گرفته است. از دوم فروردین ستاد جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه شکل گرفته است.

ربیعی اضافه کرد: روزانه گزارشات را از دستگاه های ذیربط دریافت می کنیم و بر اساس آخرین گزارش ها که دریافت شد از لحاظ تعداد فوتی و بستری در مرحله مدیریت شده هستیم. تعداد بستری و فوتی ها در برخی استان ها به نصف رسیده است ولی این نکته حایز اهمیت است که هنوز بیماری به طور قابل توجهی در کشور وجود دارد.

وی تأکید کرد: مدیریت کرونا به معنای مهار آن نیست. رفتار بهداشتی را نباید کاهش دهیم زیرا دچار مشکل می شویم. مردم رعایت بهداشت فردی و عمومی و رعایت پروتکل های خانگی را داشته باشند و از ماسک استفاده کنند و به دولت کمک کنند تا این کنترل نسبی تداوم یابد؛ البته ممکن است در برخی تصمیمات تجدید نظر کنیم.

دستیار ویژه اجتماعی رئیس جمهور درباره تهدیدهای ترامپ هم گفت: انتظاری جز تکرار لفاظی های بی فایده از ترامپ نداریم. ایران از افزایش تنش در خلیج فارس استقبال نمی کند و تلاش خود را برای امنیت به کار می گیرد.

وی اضافه کرد: ما و کشور های منطقه متضرر ناامنی در خلیج فارس هستیم و کسی که سود می برد، آمریکا است. با توجه به شرایط داخلی امریکا و کاهش قیمت نفت او از ناامنی ها سود می برد.

ربیعی اعلام کرد: الات متحده اگر دست به ماجرا آفرینی بزند مسئولیت هر حادثه بر عهده خود امریکا است. به هیچ عنوان دنبال تنش نیستم هر اقدامی ایران انجام داده در آب های سر زمینی خودش بوده است.

وی گفت: پیام های متعدد برای امنیت به سران کشور های مختلف دادیم. ماه رمضان ماه صلح است می توانیم پیمان های امنیت و مبارزه با کرونا را با هم مرور کنیم تا منطقه ای عاری از خشونت داشته باشیم. اما ایران پاسخ های لازم را به متجاوزین خواهد داد.

به روزرسانی می شود...

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 923

به "شاید دولت در برخی تصمیم های کرونایی تجدیدنظر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید دولت در برخی تصمیم های کرونایی تجدیدنظر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید