دبیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون معرفی می گردد، پنهان شدن چهره محروم گلستان پشت زیبایی های بصری

به گزارش تور کیش، خبرنگاران/گلستان دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری کشور با اشاره به حضور وزیر اقتصاد در منطقه آزاد تجاری اینچه برون، گفت: فردا دبیر اجرایی منطقه آزاد تجاری اینچه برون معرفی خواهد شد.

دبیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون معرفی می گردد، پنهان شدن چهره محروم گلستان پشت زیبایی های بصری

دکتر سعید محمد امشب چهارم آذرماه در نشست با نخبگان استان گلستان که در سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار گردید با اشاره به لزوم بهره مندی از نظرات نخبگان برای ایجاد توسعه پایدار، اظهار کرد: من شخصا از ظرفیت های بی نظیر استان گلستان در حوزه های مختلف آگاه هستم و معتقدم طی سالهای متمادی این ظرفیت ها نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه چهره زشت عقب ماندگی توسعه استان گلستان پشت زیبایی های طبیعی اش پنهان شده است، اضافه کرد: حضور نام این استان در رده های آخر تقریبا بخش عمده ای از شاخص های توسعه تامل برانگیز است.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری کشور با تاکید بر اینکه گلستانی ها نگبه جای تقلید از استان های دیگر برای رسیدن به توسعه باید از مزیت های رقابتی خود بهره ببرند، اظهار داشت: کشاورزی، دامپروری و شیلات از جمله مهم ترین این مزیت هاست.

محمد از معرفی دبیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون در روز آدینه با حضور وزیر اقتصاد اطلاع داد و گفت: فردا به همراه وزیر اقتصاد با حضور در این منطقه ضمن بازدید از فرایند اجرای کار نقشه توسعه آینده را نیز آنالیز خواهیم کرد.

اجرای پیوست های فرهنگی در منطقه ها آزاد تجاری

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در منطقه ها آزاد تجاری در پی ایجاد پیوست فرهنگی برای این منطقه ها هستیم، ادامه داد: نباید در این منطقه ها از توسعه فرهنگی در کنار توسعه مالی غافل شد.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری کشور با ضروری دانستن دخیل کردن مردم در منافع مالی منطقه آزاد اینچه برون، گفت: می توان به جای اعطای وام های بدون برنامه که بعضا به خرید خودرو و صرفا رانندگی می انجامد مردم را با همان تسهیلات سهامدار شرکت های تعاونی و کارخانجات منطقه کرد.

محمد خطاب به مسئولان استان گلستان و متولیان طرح اجرا و توسعه منطقه آزاد اینچه برون دستور تشکیل اتاق فکر نخبگان برای یاری به راه اندازی و اشتغال این منطقه را صادر و توضیح داد: باید از ظرفیت نخبگان به عنوان بازوهای فکری در توسعه استان بهره مند شوید.

به گزارش خبرنگاران، در ابتدای این ملاقات جمعی از نخبگان به بیان نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1869

به "دبیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون معرفی می گردد، پنهان شدن چهره محروم گلستان پشت زیبایی های بصری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون معرفی می گردد، پنهان شدن چهره محروم گلستان پشت زیبایی های بصری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید