دستورالعمل جدید آمریکا برای تسهیل تحریم های کرونایی ایران

به گزارش تور کیش، ایالات متحده دستورالعمل جدیدی برای تسهیل معاملات کالاهایی مانند ماسک، دستگاه هواساز و واکسن جهت مبارزه با کرونا برای کشورهایی مانند ایران که زیر تحریم سنگین آمریکا قرار دارند صادر کرد.

دستورالعمل جدید آمریکا برای تسهیل تحریم های کرونایی ایران

به گزارش خبرنگاران، ایالات متحده دستورالعمل جدیدی برای تسهیل معاملات کالاهایی مانند ماسک، دستگاه هواساز و واکسن جهت مبارزه با کرونا برای کشورهایی مانند ایران، ونزوئلا و سوریه که زیر تحریم سنگین آمریکا قرار دارند صادر کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا مجوزهایی کلی در ارتباط با این سه کشور صادر نموده است که اجازه می دهد تراکنش های بیشتری در ارتباط با موارد مقابله با کرونا انجام گردد. اما این دستورالعمل ها در واقع هیچ تحریمی را تعلیق ننموده است.

این دستورالعمل به دنبال آن صادر شد که بایدن دستور داد برنامه های تحریمی آمریکا مورد آنالیز قرار بگیرند تا معین گردد آیا این تحریم ها کوشش های مقابله با پاندمی کرونا را تحت تأثیر قرار داده اند یا خیر.

یکی از مقامات خزانه داری آمریکا در تبادل نظر با رویترز گفت: حتی با وجود اینکه ما در برنامه های تحریمی خود مجوزهایی کلی برای اقدامات انسان محبت آمیز ارائه نموده بودیم باز هم خلاهایی به وجود آمده بود که باعث ایجاد موانعی از نوع تأخیر زمانی و افزایش هزینه شده بود.

او گفت: حالا این اقدام این موانع را تسهیل می نماید.

دفتر خزانه داری آمریکا برای کنترل دارایی های خارجی (اوفک) سال گذشته طرحی کلی برای تعلیق تحریم ها در ارتباط با امور انسان محبت آمیز ارائه نموده بود.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1651

به "دستورالعمل جدید آمریکا برای تسهیل تحریم های کرونایی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل جدید آمریکا برای تسهیل تحریم های کرونایی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید