دولت باید از ارز 4200 تومانی بگذرد

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، کیوان کاشفی امروز دوشنبه در هفتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با حضور وزیر کشور گفت: در 6 ماهه اخیر یک تکانه ارزی تمام اقتصاد را دچار مشکل کرد.

دولت باید از ارز 4200 تومانی بگذرد

وی اضافه کرد: در تمام دولت های بعد از انقلاب نرخ ارز شاهد تغییراتی بوده اما با توجه به تجارب کسب گردیده نباید در این 6 ماهه اجازه می دادیم تمام چرخه صادرات و واردات با این تغییرات دچار مشکل گردد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با تصریح اینکه بخشنامه ها به جای تسهیلگری کارها را قفل می نمایند، گفت: 60 هزار کانتینر اجناس و مواد اولیه در گمرکات منتظر ترخیص هستند که اگر ترخیص نشوند فراوری را دچار مشکل می نمایند.

وی از دولت خواست تکلیفش را زودتر با ارز 4200 تومانی روشن کند، چون صادرات با این وضعیت بیشترین لطمه را می خورد.

کاشفی توضیح داد: با این ارز 4200 تومانی 10 برابر میزان کشور در برخی اقلام ثبت سفارش نموده ایم، کالاهایی که با ارز 4200 تومانی خریداری می گردد در چرخه فراوری مشکل ایجاد می نماید.

وی برضرورت حرکت کردن به سمت تک نرخی شدن ارز با حذف ارز 4200 تومانی تاکید نمود و گفت: با افزایش یارانه ها طی 3 تا 6 ماه و برگشتن بازار به حالت تعادلی می توان به تدریج ارز 4200 تومانی را حذف کنیم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بیام داشت: تسهیلات بانکی در تحولات ارزی تقاضا برای سرمایه در گردش سه برابر گردیده اما اختیارات بانک ها در سطح قبلی باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 6

به "دولت باید از ارز 4200 تومانی بگذرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت باید از ارز 4200 تومانی بگذرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید