شوخی عجیب دولت با مردم ، یارانه چه کسانی قطع می گردد؟

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران، یکی از مهم ترین جرایمی که برای ثبت نکردن یا ثبت اشتباه مشخصات ملک در سامانه جامع املاک و اسکان وجود دارد، حذف یارانه نقدی خانوارها و محرومیت از خدمات بانکی است.

شوخی عجیب دولت با مردم ، یارانه چه کسانی قطع می گردد؟

محمود محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده که 2 میلیون و 100 هزار واحد شهری و 400 هزار واحد روستایی خالی از سکنه در کشور وجود دارد و به موجب قانون جدید، هر واحد مسکونی که بیش از 120 روز خالی بماند مشمول مالیات می گردد. مالیاتی که از مرداد ماه اخذ می گردد و به اندازه نصف ارزش اجاره ماهانه آن ملک است.

حال دولت به مردم هشدار داده که از 19 فروردین همه موظف به ثبت محل سکونت خود با درج شخصی یا استیجاری بودن آن در سامانه کد یکتا هستند و ثبت نکردن یا ثبت مشخصات اشتباه ملک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرایم سنگینی از جمله قطع یارانه ها و خدمات بانکی را به دنبال دارد.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که اولا بارها اعلام شده که اصلی ترین مالکان خانه های خالی بانک ها و نهادها هستند و نه مردم عادی. بر این اساس تهدید مردم به حذف یارانه نقدی برای دریافت مالیات احتمالا نتواند راه چاره مناسبی برای اطلاع از وجود خانه های خالی باشد.

نکته دوم اینگه حتی اگر مهم ترین مالکان خانه های خالی مردم هم باشند، یک خانوار 4 نفره طی یک سال در مجموع دو میلیون و 200 هزار تومان یارانه نقدی می گیرد. احتمالا این رقم چندان زیادی نیست که حذف آن از درآمد مالکان خانه های خالی خللی در درآمد ماهانه و سالانه آنها ایجاد کند که از ترس حذف آن فردی تشویق گردد که مالکیت خانه خود را در سامانه املاک ثبت کند و مالیات سالانه چند میلیون تومانی آن را بپردازد.

بر این اساس به نظر می رسد اگر ضمانت اجرایی دریافت مالیات از خانه های حالی خوداظهاری مردم و تهدید به حذف یارانه نقدی باشد، سال جاری هم دولت نتواند از این محل مالیاتی کسب کند.

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1522

به "شوخی عجیب دولت با مردم ، یارانه چه کسانی قطع می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوخی عجیب دولت با مردم ، یارانه چه کسانی قطع می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید