صنایع دستی مصداق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش تور کیش، به گزارش خبرنگاران رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه نویسی در ایران شبیه انشا نویسی است. برنامه پنجمی که تا به امروز داشتیم مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفته است. سازمان در زمان تدوین برنامه چند پاراگراف می نویسند اما قابلیت ارزیابی ندارند. به نظرم می رسد این گونه برنامه ها مفید نباشد. تردید دارم که باید برنامه نوشت یا نه مگر اینکه دولت و مجلس تحولی در روش برنامه نویسی ایجاد کند.

صنایع دستی مصداق اقتصاد مقاومتی است

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

کاظم جلالی اضافه نمود: در برنامه نویسی یاری کنید ببینیم چه نکاتی درج گردد که قابل ارزیابی باشد و تحول ایجاد کند و 5 سال دیگر برنگردیم با آن و دوباره انشاهایی که نوشته ایم را تکرار کنیم آن هم در قالب یک برنامه جدید البته برای خدمات بد نیست که بگوییم جزو قطوری نوشته شده است. برنامه جلسه می تواند از این جهت مهم باشد که پیشنهادهایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ارائه گردد که عملیاتی، قابل انجام و تحول ساز باشد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اگر بخواهیم مصادیق اقتصاد مقاومتی را شرح دهیم یکی از بخش های آن حوزه صنایع دستی است. اکنون شرایطمان در حال تحول است و به مرور از شرایط دوران تحریم فاصله گرفته و به دوران پساتحریم می رسیم. از اینجا است که شرایط ما متحول می گردد.

وی اضافه نمود: آیا ترویج گردشگری صرفا با تغییر نگاه در سازمان میراث فرهنگی به اتمام می رسد؟ 28 دستگاه در حوزه گردشگری دخیل هستند اگر زمانی که گردشگری وارد ایران می گردد نگاه سیستماتیک وجود نداشته باشد می بینید که جایی مانند نیروی انتظامی از قبل برای ورود گردشگر هماهنگ نبوده و با یک صف طولانی برای زدن مهر به پاسپورت روبرو می گردد.

جلالی توضیح داد: ما باید قوانین موجود را آسیب شناسی کنیم می توان قوانینی که در حوزه میراث فرهنگی است را نیز با تشکیل تیم مشترک بین ما و سازمان میراث فرهنگی این قوانین مورد ارزیابی قرار گیرند چون یکی از مسائل تلنبار شدن قوانین روی هم است. بیش از 11 هزار عنوان قانون نوشته شده که بسیاری از آنها بازنگری نشده است. شاید در بخش مربوط به میراث فرهنگی نیز چنین قوانینی وجود داشته باشد پس می توان یک کارگروه مشترک ایجاد و این مسائل را حل کرد و حتی یک فرصت زمانی شش ماهه گذاشته تا این قوانین بازنگری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 728

به "صنایع دستی مصداق اقتصاد مقاومتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی مصداق اقتصاد مقاومتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید