مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا افتتاح شد خبرنگاران

به گزارش تور کیش، آئین افتتاح مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا یکی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ فن آوا عصر دیروز 18 اسفند با حضور مقامات کشوری و بازیگران اصلی حوزه محتوا برگزار گردید.

مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا افتتاح شد خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی گروه فن آوا، دکتر حمیدرضا نائینی مدیر عامل گروه فن آوا در آئین افتتاح مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا که عصر امروز 18 اسفند با حضور مقامات کشوری؛ بازیگران اصلی حوزه محتوا و اصحاب رسانه برگزار گردید، با تاکید بر ضرورت تحقق چشم انداز گروه فن آوا و شرکت های زیر مجموعه در افق 1402 مطرح نمود: ورود به حوزه کسب و کاری مرکز داده برای شرکت داده پردازی فن آوا افقی جدید در فعالیت های این شرکت به شمار می رود و امیدواریم این اتفاق بتواند تحقق چشم انداز تبدیل شدن به یکی از سه اپراتور ثابت مطلوب ارتباطی در کشور تا سال 1402 به وسیله توسعه فناوری های نوین ارتباطی و کسب سودآوری پایدار است، را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: افتتاح مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا حاصل کوشش مضاعف همکاران من در این شرکت برای به ثمر نشستن ایده ای است که چند سال اجرای آن طول کشید و در نهایت مقدر بود با پشت سر گذاشتن تمام فراز و فرودها افتتاح گردد.

مدیر عامل گروه فن آوا اذعان داشت: تشکری دارم از مدیران عامل اسبق و سابق شرکت داده پردازی فن آوا که به درستی در مورد ساخت و راه اندازی این مرکز داده تصمیم گیری کردند و مقدمات اجرای آن را فراهم کردند. این قدردانی فرصتی را فراهم می نماید تا اشاره کنم که گروه فن آوا در طول 18 سال فعالیت خود عرصه نقش آفرینی و حضور متخصصان و نیروی انسانی کاردان و خبره در حوزه فناوری اطلاعات بوده است. بسیاری از نام های معتبری که امروز در صنعت می شنویم سابقه حضور در این هلدینگ را داشته اند و با برند فن آوا منشا خدمات بسیاری به فاوا شده اند. همواره برند فن آوا با نیروی انسانی متخصص و اشخاص سرشناس در این حوزه تلاقی داشته است.

وی توضیح داد: مرکز داده شرکت داده پردازی فن آوا یکی از مجهزترین مراکز داده در کشور به شمار می رود که با تطبیق کامل با استانداردهای رده بندی Tiering 2+ احداث شده است. وجود یک پست برق 20 کیلو ولت مستقل، ارتباط دیتاسنتر با زیرساخت و شبکه IXP با 120 کر و سیستم کولینگ با ظرفیت مناسب این مرکز داده رو از مراکز معدود و محدود کشور متمایز نموده است.

دکتر نائینی گفت: همزمان با شروع به کار این مرکز تفاهم نامه همکاری با یکی از عظیمترین مراکز فرهنگی و اطلاع رسانی کشور؛ تبیان به امضا می رسد.

مدیر عامل گروه فن آوا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به خدمات و سرویس های جدید شرکت داده پردازی فن آوا اضافه کرد: ارائه سرویس اینترنت امن خانواده توسط شرکت داده پردازی فن آوا در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد. گروه فن آوا این نوید را می دهد که با ارایه و بهره مندی این سرویس امکان استفاده از اینترنت امن برای تمام اعضای خانواده در هر سنی فراهم می گردد. اطلاعات بیشتر در این خصوص متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: راستا ارزش آفرینی برای گروه فن آوا و سهامداران خاتمه ندارد و با خلاقیت و نوآوری همواره کوشش می گردد که بازار کسب و کارهای این هلدینگ عظیم همواره جذاب و ارزشمند باشد.

تعرفه آزاد؛ جذابیت بازار مراکز داده/ داده پردازی فن آوا ابری می گردد

مهندس مهدی ابراهیمیان مدیر عامل شرکت داده پردازی فن آوا با اشاره جذابیت های بازار مراکز داده مطرح نمود: متاسفانه در صنعت ارتباطات ثابت با موضوع تعرفه گذاری نادعادلانه رو به رو هستیم که تمایل بخش خصوصی برای حضور و نقش آفرینی در این عرصه را به شدت کاهش می دهد. تعرفه خدمات در این حوزه برای ارایه سرویس به تمام نقاط کشور یکسان است و همین موضوع از جذابیت این بازار می کاهد.

وی ادامه داد: قیمت گذاری قیمت براساس قانون عرضه و تقاضا همچنین توافق طرفین در بازار مراکز داده باعث می گردد که این بازار برای فعالان جذاب گردد و زمینه ورود فعالان جدید را فراهم می نماید. ارائه خدمت متفاوت به مشتریان و ارزش آفرینی در حوزه ارایه سرویس های مراکز داده می تواند تمایز ایجاد کند و همان رقابتی ایجاد گردد که اساس رقابت و سودآوری در هر بازاری است.

مهندس ابراهیمیان توضیح داد: البته این بازار که امروز جذاب است و پر سود به شمار می رود می تواند در نبود نظارت صحیح و عدم اطلاعات دقیق به سرمایه گذاران جدید در مورد شرایط بازار و فعالان آن دچار شدت دریافت عرضه بر تقاضا گردد.

مدیر عامل شرکت داده پردازی فن آوا با اشاره به ثبات ارزش ها، تخصص گرایی و پایبندی به اصول حاکم بر صنعت فاوا و قوانین موجود در این عرصه اضافه کرد: سابقه فعالیت و حضور گروه فن در صنعت فاوا نزدیک به دو دهه است و همین امر می تواند نقطه اطمینان و اعتماد مشتریان برای یک همکاری بلند مدت با گروه و شرکت داده پردازی فن آوا باشد.

ابراهیمیان با بیان ویژگی های فنی مرکز داده شرکت داده پردازی فن آوا آن را در سطح کشور شاخص دانست و توضیح داد: از ویژگی های منحصر به فرد این مرکز داده می توان به ظرفیت 100 رک، رعایت استاندارد در زیرساخت کابل کشی مخابرات، دارای استاندارد 002-Bicsi-ANSI و TIA942، رده بندی Tiering 2+ ، دارای سیستم اعلان و اطفاء حریق، دارای پست برق 20 کیلو وات ، دارای سیستم کولیئنگ Chilled water و ارتباط دیتاسنتر با زیرساخت و شبکه IXP با 120 کر اشاره نمود.

وی همچنین در خاتمه خبر از تدارک و پیش بینی های صورت گرفته برای ورود شرکت داده پردازی فن آوا به حوزه رایانش ابری اطلاع داد.

مراکز داده شرط لازم توسعه شبکه ملی ارتباطات

دکتر رضا تقی پور وزیر سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی که به صورت برخط در آئین افتتاح مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا حضور داشت با اشاره به اهمیت مراکز داده در توسعه شبکه ملی ارتباطات گفت: توسعه شبکه ملی ارتباطات در کشور وابسته به توسعه زیرساخت ها است و مراکز داده هم به عنوان اولویت زیرساخت ها در این حوزه شناخته می گردد.

وی با تقدیر از نقش آفرینی گروه فن آوا در این حوزه ادامه داد: شناخت نیازهای کشور در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید به درستی صورت گیرد تا بتوان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این حوزه برای رفع آن و استقلال کشور گام برداشت.

دکتر تقی پور اذعان داشت: میزبانی از محتواهای داخلی و ارائه خدمات نوین به فعالان این عرصه ارزشی است که در گروه فن آوا خلق شده است و باید زمینه بهره مندی از آن انجام گردد.

استقلال کشور وابسته به همکاری مطلوب در صنعت فاوا

کمیل خجسته باقرزاده مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان نور در این مراسم با تاکید بر ضرورت همکاری مطلوب بازیگران صنعت فاوا گفت: معتقد هستم آینده مردم سرزمینمان با همکاری، هم افزایی و مشارکت فعالان فاوا در 4 حوزه زیرساخت ها، پلتفرم ها، ابزارها و محتوا ساخته می گردد.

وی اذعان داشت: این همکاری و مشارکت می تواند امنیت و آسایش خاطر خانواده ها را فراهم کند و توسعه مالی را نیز سبب گردد.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان نور مطرح نمود: امروز همکاری خوبی با گروه فن آوا در زمینه بهره مندی از سرویس های مرکز داده شرکت داده پردازی فن آوا شروع شده است که امیدواریم منشا خدمات بسیاری برای کشورمان باشد.

روینمودهای گروه فن آوا هم راستا با سیاست های کلان صنعت فاوا

حمید فتاحی مدیرعامل شرکت ارتباطات در مراسم افتتاحیه مرکز داده شرکت داده پردازی فن آوا روینمودها و اهداف توسعه ای گروه فن آوا را هم راستا با سیاست های کلان صنعت فاوا دانست و ادامه داد: در جلساتی که با دکتر نائینی؛ مدیر عامل گروه فن آوا داشته ایم سیاست ها و روینمودهای این گروه به عنوان یکی از قدیمی ترین و جامع ترین هلدینگ های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات منطبق با روینمودهای صنعت فاوا تطابق دارد. از کوشش های مدیران و متخصصان این گروه قدردانی می کنیم.

وی گفت: راه اندازی مرکز داده امروز به دلیل شرایط مالی حاکم بر کشور کار بسیار سختی است که انجام آن توسط بخش خصوصی نیز دو چندان می گردد. خوشبختانه امروز مراکز داده از حیث تجاری اهمیت خود را پیدا نموده همچنین این حوزه توانسته به صندلی واقعی خود دست یابد.

فتاحی توضیح داد: توسعه مراکز داده تاثیر به سزایی در تحقق اهداف توسعه شبکه ملی ارتباطات دارد و هم از حیث زیر ساخت و هم فراوری و انتشار محتوا اقدامی ارزش آفرین تلقی می گردد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت اذعان داشت: سه حوزه زیرساخت، ارائه خدمات و فراوری و انتشار پیغام زنجیره ای کامل هستند که در اختیار داشتن هر یک از آنها نمی تواند اهداف عالی کشور در حوزه فضای مجازی را رفع سازد.

امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین و تقدیر از گروه متخصصان شرکت داده پردازی فن آوا که در راه اندازی مرکز داده این شرکت نقش به سزایی ایفا کردند، از دیگر بخش های این مراسم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1484

به "مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا افتتاح شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز داده، شرکت داده پردازی فن آوا افتتاح شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید