هاویستو: نگاه فنلاند به اینستکس مثبت است

به گزارش تور کیش، وزیر خارجه فنلاند در نشست خبری با همتای ایرانی خود تاکید نمود که این کشور برای ایفای نقش اتحادیه اروپا در برجام تمام کوشش خود را به کار خواهد بست.

هاویستو: نگاه فنلاند به اینستکس مثبت است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران به هلسینکی، پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت که مذاکرات سازنده ای با همتای ایرانی خود داشته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش فنلاند به عنوان رئیس دوره ای شورای اتحادیه اروپا در اجرای تعهدات برجامی اروپا گفت: اخیرا یک هیات تجاری از فنلاند به تهران سفر کرد البته با توجه به تحریمها همکاری در این زمینه آسان نیست.

وزیر خارجه فنلاند همچنین گفت: در مورد نقش اروپا در حمایت از برجام در این زمان سخت سعی می کنیم که تمام کوشش خود را انجام دهیم و سازوکاری را در این زمینه تعبیه کنیم. نگاه فنلاند به اینستکس مثبت است.

هاویستو همچنین بیان کرد که با ظریف درباره امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز گفتگو نموده و تأکید کرد: درصددیم همکاری های خود را در راستای برجام ادامه دهیم.

وی بیان کرد: درباره مباحث حقوق بشری نیز با ظریف گفتگو کردیم.

ظریف هم در این نشست خبری مذاکراتش با همتای فنلاندی را سازنده خواند و در پاسخ به سوالی درباره نفتکش آدریان دریا گفت: توقیف آدریان دریا اقدامی غیرقانونی بود و اروپا نمی تواند تحریمهایش را به عضو غیر اتحادیه اعمال کند. ما دنبال کاهش تنش هستیم ولی آمریکا به دنبال تشدید تنش است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 379

به "هاویستو: نگاه فنلاند به اینستکس مثبت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاویستو: نگاه فنلاند به اینستکس مثبت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید