هرکس بازگشت پول نفت را تضمین کند، امکان فروش دارد

به گزارش تور کیش، محسن خجسته مهر، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران درباره روش های تازه صادرات نفت گفت: ما محدودیتی در شناسایی بازارهای تازه نداریم و خوشبختانه انعطاف و جذابیت در بازار وجود دارد.

هرکس بازگشت پول نفت را تضمین کند، امکان فروش دارد

وی اضافه نمود: در صادرات نفت خام و میعانات گازی یک نگاه پیشرفته و نوی داریم و لزوماً بدنبال آن نیستیم که از روش های سنتی و قدیمی برای صادرات استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران استفاده از بازارهای نو را از جمله روش های نو صادرات نفت برشمرد و توضیح داد: هرکس که شرایط خرید نفت و میعانات و این امکان را دشته باشد که بتواند تضامین لازم را ارائه داده و پول محموله را برگرداند، می تواند در امر صادرات همکاری داشته باشد و در این زمینه منعی وجود ندارد.

وی اعلام نمود: تدابیر لازم برای جلوگیری از مسائل قبلی فروش نفت از سوی اشخاص اندیشیده شده است.

خجسته مهر درباره آخرین شرایط واردات گاز از ترکمنستان و پرداخت بدهی ها نیز گفت: در حال حاضر برای ایجاد مبادلات تجاری و واردات گاز از ترکمنستان در حال مذاکره هستیم، بعلاوه مذاکره می کنیم که بدهی ها تهاتر و یا پول آن پرداخت گردد.

وی بعلاوه روز شنبه 6 آذرماه در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران از توان افزایش 1.5 برابری ظرفیت پالایش و صادرات نفت خام نسبت به قبل از تحریم ها خبر داده و اعلام نموده بود: با تحقق الزام ها و مفروض ها آمادگی داریم ظرفیت پالایش نفت خام و صادرات کشور را به 1.5 برابر پیش از تحریم ها برسانیم.

جواد اوجی وزیر نفت در جلسه رأی اعتماد در مجلس گفته بود: با استفاده از شیوه های موجود و نو، مانند روش تهاتر نفت با کالا و سرمایه گذاری خارجی در کشور برای فروش نفت اقدام خواهیم کرد.

او روز سه شنبه 2 آذرماه نیز بیان نموده بود: ماه های آینده در بخش صادرات نفت خام و میعانات گازی توفیق های بیشتری حاصل می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1898

به "هرکس بازگشت پول نفت را تضمین کند، امکان فروش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرکس بازگشت پول نفت را تضمین کند، امکان فروش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید