ورود 21 نیروگاه نو به مدار فراوری

به گزارش تور کیش، تهران (پانا)- وزیر نیرو گفت برای تابستان سال آینده، 21 واحد نو نیروگاهی به مدار می آید.

ورود 21 نیروگاه نو به مدار فراوری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی اکبر محرابیان شامگاه سه شنبه در نشست با اعضای کمیسیون انرژی که در حوزه ستادی وزارت نیرو برگزار گردید، با بیان اینکه در رابطه با برق که مهم ترین دغدغه کمیسیون انرژی است، طبق برنامه حرکت می کنیم، گفت: طبق برنامه ارائه شده به مجلس، وزارت نیرو به ظرفیت نیروگاه ها 30 هزار مگاوات اضافه خواهد نمود.

وی افزود: در حال حاضر برای پیک تابستان 1401، توان خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم 21 واحد نو را به مدار بیاوریم؛ البته زمان دقیقی برای وارد مدار کردن این واحد ها برنامه ریزی شده و مدیران صنعت برق طی جلسات هفتگی در این خصوص گزارش های لازم را ارائه خواهند کرد.

به گفته وزیر نیرو ، برنامه ریزی لازم برای پیگیری پروژ ه های در حال احداث اجرا شده و به صورت هفتگی پیگیری می گردد.

وی با بیان اینکه احداث 10 هزار مگاوات برای صنعت شروع شده است، اظهار داشت: بیش از چهار صنعت کار خود را در زمینه احداث نیروگاه شروع کردند. قراردادی که با این صنایع منعقد شده قراردادی دو سر سود است و به صنایع گفته شده اگر نتوانند در مدت مشخص شده نیروگاه را تحویل دهند برق به آنها تعلق نخواهد گرفت.

محرابیان گفت: در حوزه اجرای تعهد برق تنوپذیر، بر اساس ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری کار خود را شروع نموده ایم و از مجلس درخواست اختصاص ردیف بودجه ای خاص برای این موضوع را داریم.

وی با بیان اینکه توانسته ایم 5 هزار مگاوات برای تابستان 1401 آماده کنیم، توضیح داد: تمرکز وزارت نیرو برای سال آینده بیشتر در زمینه مدیریت تقاضا و مصرف برق خواهد بود؛ در این راستا باید تدابیری را اتخاذ کرد تا به مصارف بالاتر از الگو یارانه اختصاص پیدا نکند.

به گفته محرابیان، الگویی که دنبال می کنیم این است که در هر شهرستان میانگین مصرف در پنج سال گذشته معیار باشد و بر اساس آن بتوانیم الگویی منصفانه برای مصرف مشخص کنیم.

وزیر نیرو در رابطه با موضوع آب اظهار داشت: 650 پروژه بزرگ آب و آبفا در کشور داریم که شرایط خوبی از لحاظ اعتبار ندارند، البته برنامه ریزی اجرا شده که بتوان با تزریق اعتبار پروژه ها را به صورت اولویت بندی در حداقل زمان ممکن اجرایی و عملیاتی کرد.

وی با اشاره به دو چالش بزرگ در زمینه آبرسانی روستایی، بیان کرد: 25 هزار روستای کشور از لحاظ آب شرب شرایط مناسبی ندارند در این راستا شورایی را به نام شورای جهاد آبرسانی ایجاد کردیم که مرکزی تحت عنوان جهاد آبرسانی در زیر مجموعه آن واقع شده است.

وی با تشریح فعالیت و اهداف مرکز جهاد آبرسانی ادامه داد: این مرکز با تجمیع و یکپارچه سازی اعتبارات و امکانات برنامه ریزی نموده تا در دولت سیزدهم روستاهای بدون آب و روستاهای دچار مشکل را آبرسانی کند.

وزیر نیرو در خاتمه از از نمایندگان مجلس خواست تا وزارت نیرو را در این زمینه همراهی نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: toure-kish.ir شناسه مطلب: 1882

به "ورود 21 نیروگاه نو به مدار فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 21 نیروگاه نو به مدار فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید